Algemeen 

Kernupdate van Google juni 2021 klaar met uitrollen.

De Google-kernupdate van juni 2021, die op 2 juni begon uit te rollen, is op 12 juni uitgerold, zo maakte het bedrijf zojuist op Twitter bekend. We hebben veel rangschikkingsschommelingen bij de zoekmachine marketing gezien op 11 en 12 juni, het is moeilijk om te weten of het 100% werd toegeschreven aan de uitrol van de kernupdate, maar het is mogelijk. Nu de uitrol is voltooid, kun je veilig je zoekmachine marketing rankings controleren om te zien hoe je werd beïnvloed door deze kernupdate. De uitrol vond plaats tussen 2 juni en 12 juni, een periode van tien dagen.

Houd er rekening mee dat Google volgende maand in juli nog een kernupdate gaat uitrollen en dat die update de winsten of verliezen die je van deze kernupdate van juni heeft ondervonden, kan terugdraaien.

De update van de pagina-ervaring wordt nu uitgerold

Dus terwijl de kernupdate van juni een paar dagen geleden is voltooid, is nu de update van de pagina-ervaring begonnen uit te rollen. Google zei dat de uitrol erg langzaam gaat en tot eind augustus 2021 zal plaatsvinden. Vanaf donderdag 17 juni gaat Google de pagina-ervaringssignalen gebruiken om in aanmerking te komen voor de carrousel en sectie met topverhalen. Een herinnering, verwacht geen enorme of zelfs middelgrote wijzigingen in de ranglijst van deze update, het zou geen grote moeten zijn. Waarom het ons iets kan schelen. De meesten van jullie wachten al meer dan een jaar op de uitrol van deze update. Het is nu aan het uitrollen. Nogmaals, verwacht geen grote rangschikkingswijzigingen van deze uitrol en verwar het niet met rangschikkingsveranderingen als gevolg van de kernupdate die we in juni hadden en de kernupdate die we in juli verwachten.

Google Search Console Insights

Na een jaar testen van de nieuwe Google Search Console Insights, heeft Google deze rapportagetool opengesteld voor iedereen met geverifieerde Search Console-toegang. Het is belangrijk om uw Search Console-profiel te koppelen aan of te koppelen aan de Google Analytics-profiel om de meeste zoekmachine marketing informatie in deze rapporten te krijgen. Search Console Insights is speciaal ontworpen voor makers en uitgevers van inhoud en “kan hen helpen begrijpen hoe doelgroepen de inhoud van hun site ontdekken en wat resoneert met hun publiek”, aldus Google. De rapportage van Search Console Insights wordt mogelijk gemaakt door gegevens van zowel Google Search Console als Google Analytics.

Gerelateerde berichten

Leave a Comment