Marketing 

Marketing op LinkedIn – gebruik het zeker

In een tijd waarin sociale media steeds meer en diverse platforms bevatten, is LinkedIn nog steeds de beste plek voor ondernemers die zakelijke klanten willen bereiken. Denk er dus aan om dit platform goed te gebruiken door een deskundig beeld van het bedrijf te creëren. Hierdoor zullen klanten na verloop van tijd zelf naar je toe komen.

Publiceer inhoud van hoge kwaliteit

Een van de beste manieren om op LinkedIn adverteren te targeten, is door regelmatig kwaliteitsinhoud te plaatsen. Talloze gebruikers van dit platform bladeren regelmatig door hun nieuws feeds, op zoek naar materiaal dat hen helpt bij het oplossen van problemen waarmee ze in hun bedrijf worden geconfronteerd. Velen willen ook gewoon op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in de branche. De inhoud die je uploadt, verschijnt niet alleen op de website van het bedrijf, maar is ook zichtbaar voor alle mensen die het profiel van jouw bedrijf of zijn werknemers volgen.

Als je een item, nieuws of onderzoek van een andere website bent tegengekomen en je besluit dat het waarde zal geven aan je ontvangers, kun je het ook delen. Zelfs als dergelijke inhoud niet rechtstreeks van jou komt, laat je door het te delen zien dat je op de hoogte bent van wat er in de branche gebeurt. Dergelijk delen van de inhoud van andere mensen is ook een manier om relaties met hun auteurs op te bouwen.

Om terug te komen op het maken van een eigen inhoud, je kunt geen artikelen rechtstreeks op LinkedIn publiceren via de website van het bedrijf. Dergelijke artikelen kunnen op hun persoonlijke profielen worden geplaatst door belangrijke medewerkers van het bedrijf die verantwoordelijk zijn voor het creëren van het imago van het bedrijf en het leggen van nieuwe contacten. Als het ze lukt om bereik te krijgen in het LinkedIn adverteren netwerk, heeft jouw bedrijf daar zeker profijt van.

Moedig uw medewerkers aan om actief te zijn op LinkedIn

Aangezien we de rol van werknemers bij marketing op LinkedIn al hebben genoemd, gaan we dit probleem eens nader bekijken. LinkedIn meldt dat het aantal eerstelijnscontacten van een gemiddelde werknemer 10 keer groter is dan de groep volgers van het bedrijfsprofiel.

Zoals je kunt zien, kunnen de mensen die je inhuurt veel helpen bij het opbouwen van het imago van het bedrijf op LinkedIn. Moedig ze daarom aan om accounts op het platform aan te maken en precies aan te geven welke functie ze in het bedrijf innemen. Als ze bovendien beginnen met het opbouwen van hun eigen netwerk van contacten en inhoud delen die zowel door hun collega’s als die op de website van het bedrijf is gepubliceerd, zal jouw marketing op LinkedIn adverteren echt een impuls krijgen.

Gerelateerde berichten

Leave a Comment